top of page

פרדוקס איתור המשרות

פרדוקס איתור המשרות


שוק העבודה עובר מהפך בעשור האחרון, מאפיינים רבים באופן שבו עובדים ומועסקים בחברות עבר שינוי ניכר. אם בעבר מושג הקביעות היה מושג נפוץ בשוק העבודה הרי שכיום מושג זה הולך ונעלם.


כיום עובדים רבים "מוכרים" את כישוריהם או המיומנויות שלהם לטובת מעסיק. רבים נותנים זאת כ"פרילנסרים" או כנותני שירות עצמאיים . תופעה זו מביאה לכך שרבים נאלצים לחפש משרה מספר פעמיים רב במהלך תקופת חייהם התעסוקתית.

נוסף על כך , שיטות איתור מועמדים השתנו ללא היכר. כיום מגייסים רבים מסתייעים בתוכנות למיון קורות חיים, או מאתרים מועמדים באופן ייזום באמצעות הסתייעות ברשתות החברתיות.


למרות שינויים ניכרים אלו , רוב ניכר ממחפשי העבודה מחפש אחר משרות באמצעיים ישנים שאינם תואמים את שוק העבודה החדש.


באופן פרדוקסלי ניתן למצוא כי מעסיקים נוקטים בהליך חיפוש הפוך להליך שבו מירב מחפשי העבודה נוקטים.


מעסיקים מעדיפים לאתר מועמדים באופן יזום וזול , תוך הסתמכות על מקורות מהימנים מאשר איתור אקראי של מועמדים הפונים אליהם לאחר פרסום מודעת דרושים. אי לכך יעדיפו מעסיקים לאייש משרות באמצעות גיוס פנימי (יש הכרות עם המועמד ויכולותיו , העלות זולה , המועמד מכיר את הארגון ואת העשיה).


מקור חשוב נוסף בו נעזרים מעסיקים רבים הוא רשת הקשרים. מצב בו מנהל פונה לעמיתיו להמלצה על מועמד מסוים הוא נפוץ , זול ובעל מהימנות גבוהה.


כאשר שני מקורות אלו אינם מניבים תוצאות פונים מעסיקים לציידי ראשים ולבסוף מפרסמים מודעת דרושים או מאתרים מועמדים באמצעות הסתייעות ברשתות החברתיות.


פרדוקס איתור המשרות


כיצד ארגונים מאתרים מועמדים לאיוש משרות?


סדר העדיפות של אירגונים באיתור מועמד

  1. גיוס ואיתור פנימי – אמון גבוה, עלות הגיוס נמוכה, המאמץ נמוך

  2. רשת הקשרים – אמון גבוה, עלות נמוכה, מאמץ נמוך.

  3. ציידי ראשים – אמון בינוני עלות גבוהה, מאמץ מתון

  4. מודעת דרושים – אמון נמוך, עלות גבוהה, מאמץ גבוה


כיצד מחפשי עבודה נוהגים לחפש עבודה?


סדר העדיפות של מועמדים באיתור משרה

  1. מודעות דרושים – תחרות גבוהה, משוב נמוך

  2. חברות השמה – תחרות גבוהה, מענה מתון.

  3. גיוס פנימי – תחרות נמוכה, משוב גבוה

  4. רשת קשרים – תחרות נמוכה, משוב גבוה


מנגד, רוב מחפשי העבודה , מחפשים עבודה באמצעות מודעות דרושים וחברות השמה או חברות כח אדם ורק מיעוט שבהם מסתייע ברשת הקשרים שלו.


הליך חיפוש שכזה, שאינו תואם את שוק העבודה, אינו מניב על פי רוב תוצאות, או שהתוצאות מתקבלות לאחר פרק זמן ניכר. מצב זה גורם לתחושת תסכול שאינה מועילה להליך חיפוש העבודה.


אם כן , על מנת להגיע לתוצאות יש לשנות את שיטת חיפוש העבודה. יש להכיר את כלל שיטות חיפוש המשרות החדשות ולהסתייע בהם באופן מובנה וסדור. התנהלות שכזו תבטיח תוצאות מהירות ותגדיל את הסיכויים למציאת משרה חדשה.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page